Algemene voorwaarden

Hierin leggen we uit hoe alles in zijn werk gaat en wat je van ons kunt verwachten. Lees het even door, zodat je goed geïnformeerd bent voordat je onze diensten gebruikt.

algemene voorwaarden

1 | Definities

In deze Algemene Voorwaarden worden de volgende definities gebruikt, herkenbaar aan een beginhoofdletter:

1.1 Assessment

alle vragenlijsten en tests die door het Bedrijf aan de Cliënt ter beschikking worden gesteld op basis van een Overeenkomst;

1.2 Assessment Data

alle gegevens, met inbegrip van Persoonsgegevens, die betrekking hebben op de Cliënt en die ten behoeve van het maken van een Assessment worden verzameld door middel van het gebruik dat de Cliënt maakt van de Website;

1.3 het Bedrijf

UGrow B.V., ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nr. 05082832, kantoorhoudende te Steenwijk;

1.4 Bijzondere categorieën van Persoonsgegevens

de Persoonsgegevens zoals bedoeld in Art. 1 en 9 van de AVG;

1.5 de Cliënt

de natuurlijke persoon, niet handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf, die een Product van het Bedrijf wenst te ontvangen daartoe toegang heeft gezocht tot de Website;

1.6 Cliëntgegevens

alle gegevens, met inbegrip van Persoonsgegevens die betrekking hebben op de Cliënt, die het Bedrijf via de Website opvraagt ten behoeve van het samenstellen van (een) Product(en);

1.7 Factuur

een rekening of nota als betalingsverzoek voor geleverde zaken of verrichte diensten;

1.8 Korting

een verlaging van de aanschafprijs van een Product;

1.9 Opdracht

het verzoek dat de Cliënt richt aan het Bedrijf om een of meer Producten geleverd te krijgen;

1.10 de Overeenkomst

de wederzijdse rechten en verplichtingen van het Bedrijf en de Cliënt met betrekking tot de levering van een Product, of meerdere Producten, die tot stand komen doordat de Cliënt deze Algemene Voorwaarden (met inbegrip van eventuele bijlagen) aanvaardt;

1.11 Partijen

het Bedrijf en de Cliënt gezamenlijk;

1.12 Partij

het Bedrijf of de Cliënt;

1.13 Persoonlijk Tegoed

een positief saldo dat Cliënt te gelde kan maken bij de aanschaf van een Product;

1.14 Wachtwoord

de strikt persoonlijke toegangscode die door de Cliënt wordt aangemaakt;

1.15 Persoonsgegevens

de gegevens zoals bedoeld in art. 4 van de AVG;

1.16 Privacybeleid

het privacybeleid van het Bedrijf zoals weergegeven op de Website;

1.17 Product

elk resultaat dat door het Bedrijf, al dan niet op basis van een Assessment, via de Website of via email aan de Cliënt wordt geleverd;

1.18 Productassortiment

het geheel aan Producten van het Bedrijf;

1.19 Rechten van Intellectueel Eigendom

Auteursrechten, merkrechten, handelsnaamrechten, databankrechten, rechten op know how;

1.20 Website

www.u12grow.com en www.ugrow.nl en alle (bijbehorende) online applicaties die via www.u12grow.com en www.ugrow.nl beschikbaar worden gemaakt.

1.21 UGROW

het online Assessment systeem dat door het Bedrijf toegankelijk gemaakt wordt via de Website

2 | Reikwijdte

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elke Overeenkomst die tot stand komt tussen een Cliënt en het Bedrijf, ongeacht of de Cliënt het Bedrijf een Opdracht verstrekt tot levering van een Product.

3 | Aanvaarding; password

3.1 Een Opdracht van de Cliënt wordt pas aanvaard, en een Overeenkomst tussen de Cliënt en het Bedrijf komt pas tot stand op het moment dat het Bedrijf per email aan de Cliënt, via het door de Cliënt aangegeven emailadres bevestigt dat de Opdracht wordt aanvaard en dat bijgevolg deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn.

3.2 De Overeenkomst treedt in werking op het moment dat het Bedrijf bevestigt dat de Opdracht is aanvaard en het Password van de Cliënt is opgeslagen. Voor de duur van de Overeenkomst is de Cliënt gerechtigd om, binnen de grenzen van de Overeenkomst, naar eigen inzicht gebruik te maken van de Website en het Bedrijf te verzoeken om Producten te leveren.

3.3 Door het correcte gebruik van het Password wordt de Cliënt in staat gesteld om toegang te verkrijgen tot de niet-openbare gedeelten van de Website, zoals nader aangegeven op de Website.

3.4 Een Password blijft geldig voor de standaard-duur van de Overeenkomst, dat wil zeggen voor een periode van 1 jaar nadat het is aangemaakt en conform art. 3.2 is bevestigd door het Bedrijf, tenzij de Cliënt via de Website kenbaar maakt dat hij/zij de Overeenkomst eerder wenst te beëindigen.

4 | Productbeschrijvingen

De Producten worden beschreven op Website. Alle tekeningen, schema’s, beschrijvingen, specificaties en begeleidende of aanprijzende teksten dienen slechts om de Cliënt een algemene indruk te geven van de Producten. Het Bedrijf houdt zich het recht voor om de beschrijvingen zonder vooraankondiging naar eigen inzicht te wijzigen.

5 | Levering

5.1 Het Bedrijf levert elk Product direct online en/of via email aan de Cliënt, zoals verder aangegeven op de Website. Voor levering of kennisgeving via email wordt het adres gebruikt dat in de Opdracht is vermeld.

5.2 Leveringsdata van Producten zijn bij benadering. Het Bedrijf is niet aansprakelijk voor vertragingen in de levering die het gevolg zijn van overmacht, spambescherming door de mailserver van de Cliënt of fouten in het door de Cliënt opgegeven mailadres.

5.3 Indien een Product niet binnen zeven dagen na de oorspronkelijk aangegeven datum van levering is geleverd, dan wel indien het Product op een onbruikbare wijze wordt geleverd, dient de Cliënt het Bedrijf daarvan binnen acht dagen na de (oorspronkelijk aangegeven) leveringsdatum op de hoogte te stellen.

5.4 Het Bedrijf streeft ernaar en spant zich in om de Website ongestoord in werking te houden. Indien de Website wegens gepland onderhoud of om andere redenen tijdelijk niet bereikbaar is, zal de Cliënt daarvan zo spoedig mogelijk via email door het Bedrijf op de hoogte worden gesteld.

6 | Kosten

Tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk overeengekomen, worden de kosten voor een Product berekend op de wijze zoals aangegeven op de Website op het moment dat het Bedrijf een Opdracht aanvaardt.

7 | Korting en persoonlijke tegoed

7.1 Het Bedrijf versterkt verschillende Kortingen, het gaat dan om de volgende opties:
Optie 1) tijdelijke acties waarbij een bepaalde Korting wordt gegeven op het gehele Productassortiment;
Optie 2) tijdelijke acties waarbij een bepaalde Korting wordt gegeven op een specifiek Product;
Optie 3) een Persoonlijk Tegoed door uGrow toegekend aan de Cliënt voor het gehele Productassortiment;
Optie 4) een Persoonlijk Tegoed door uGrow toegekend aan de Cliënt voor een specifiek Product;
Optie 5) of een Persoonlijk Tegoed dat de Cliënt aanschaft om een specifiek Product aan een relatie van de Cliënt te schenken.

7.1.1 De Korting van een tijdelijke actie wordt ingewisseld in combinatie met een bestelling bij uGrow (optie 1 en 2). De Korting wordt automatisch in mindering gebracht op de Factuur als de Korting is geactiveerd wanneer de bestelling wordt geplaatst. De Korting van een tijdelijke actie is gekoppeld aan het e-mailadres van de Cliënt. De Korting is niet overdraagbaar en kan niet in combinatie met een ander e-mailadres worden gebruikt.

7.1.2 Een Persoonlijk Tegoed kan door uGrow worden toegekend aan de Cliënt als tegemoetkoming naar inzicht van de uGrow helpdeskmedewerkers (optie 3).

7.1.3 Daarnaast kan een Persoonlijk Tegoed door uGrow worden toegekend wanneer de Cliënt van uGrow per e-mail een Korting heeft ontvangen om te geven aan een nieuwe gebruiker. Wanneer deze nieuwe gebruiker met deze Korting een Product van uGrow aanschaft, ontvangt de Cliënt vervolgens van uGrow een Persoonlijk Tegoed (optie 4).

7.1.4 Tot slot kan de Cliënt een Persoonlijk Tegoed aanschaffen voor een relatie. Er wordt in dat geval een Persoonlijk Tegoed aangeschaft voor een specifiek Product. De Cliënt ontvangt dit Persoonlijk Tegoed per mail en kan deze vervolgens delen met de relatie (optie 5).

7.2 Het Persoonlijk Tegoed (optie 3,4,5) is een unieke code en kan slechts eenmaal worden gebruikt voor het desbetreffende Product. Het Persoonlijk Tegoed is niet overdraagbaar tenzij het is aangeschaft voor een relatie. Het Product dat is aangeschaft met een Persoonlijk Tegoed is geldig tot 2 jaar na uitgifte, na deze periode kan het Persoonlijk Tegoed niet meer worden gebruikt.

7.3 Een Korting of Persoonlijk Tegoed kan niet worden geretourneerd en is niet inwisselbaar voor geld. Je kunt met een Korting of Persoonlijk Tegoed geen Korting krijgen op andere producten dan de producten waarvoor de betreffende kortingsactie geldt en die nader zijn omschreven in de uitingen waarin de Korting is opgenomen.

7.4 Een Korting of Persoonlijk Tegoed wordt eenmalig verstrekt. In geval van verlies of diefstal vindt geen vergoeding plaats. Onder verlies valt ook het (per ongeluk) wissen van e-mails.

7.5 Het is niet toegestaan een Korting of Persoonlijk Tegoed te wijzigen of te vervalsen met inbegrip van hacking, verspreiding van virussen, spamming of doorsturen (forwarden). Een Kortingen of Persoonlijk Tegoed kan niet worden gebruikt voor commerciële doeleinden en/of andere doeleinden dan waarvoor ze zijn uitgegeven. Iedere (poging tot) fraude of andere niet-toegestane handeling wordt geregistreerd en leidt ertoe dat het gebruik van Korting wordt ontzegd.

8 | Betaling

8.1 De Cliënt is het Bedrijf betaling van de volledige kosten verschuldigd op de wijze zoals aangegeven op de Website en in de email waarmee het Bedrijf de Opdracht bevestigt.

8.2 Het Bedrijf is gerechtigd om, zonder verdere aansprakelijkheid voor (gevolg)schade bij de Cliënt, de levering van een Product op te schorten totdat de Cliënt het volledige verschuldigde bedrag zal hebben voldaan.

8.3 Betalingsgegevens van de Cliënt worden zelfstandig door een derde partij in opdracht van het Bedrijf verwerkt.

9 | Verplichtingen cliënt

9.1 De Cliënt zal:

9.1.1 geen (deel van een) Assessment of (deel van) de Website of (deel van) een Product verveelvoudigen, bewerken, vertalen of anderszins hergebruiken in welke (gewijzigde) vorm dan ook, en/of zodanige (gewijzigde of gedeeltelijke) verveelvoudigingen openbaar maken of vastleggen met behulp van enige (digitale of fysieke) drager of via enig ander medium, tenzij dat uitdrukkelijk binnen de grenzen van de Overeenkomst is toegestaan;

9.1.2 zich houden aan de aanwijzingen die in deze Algemene Voorwaarden en de gesloten Overeenkomst zijn vervat en/of op de Website worden gegeven
9.1.3 een Overeenkomst uitsluitend aangaan in zijn/haar hoedanigheid van een natuurlijk persoon, niet handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf.
9.2 De Cliënt dient een Product uitsluitend te gebruiken in zijn finale vorm zoals door het Bedrijf geleverd. Gebruik van voorlopige of ruwe, onvoltooide versies van een Product geschiedt geheel voor eigen rekening van de Cliënt.

9.3 De Cliënt

9.3.1 is zelf verantwoordelijk voor de keuze van een (deugdelijk) Password en een internet(netwerk)verbinding en computer/laptop/tablet of ander apparaat om toegang te krijgen tot de Website die/dat is voorzien van voldoende en actuele beveiligingsmaatregelen om ongeoorloofde toegang door derden tot de communicatie tussen de Cliënt en het Bedrijf en de Website te voorkomen;

9.3.2 zal zijn/haar Password niet met derden delen, althans zal zelf verantwoordelijk zijn voor eventueel ongeautoriseerd gebruik;

9.3.3 zal geen andere personen gebruik laten maken van het Password teneinde die andere(n) in staat te stellen om toegang te krijgen tot de niet-openbare gedeelten van de Website.

10 | Verplichtingen leverancier

11.1 Het Bedrijf is niet aansprakelijk voor welke materiële of immateriële schade dan ook die direct of indirect (bijvoorbeeld in de vorm van gevolgschade) voortkomt uit (1) het gebruik van een Product door de Cliënt, met inbegrip van de interpretatie die de Cliënt geeft aan de informatie in een Product, of (2) het gebruik van de Website door de Cliënt, of (3) het niet bereikbaar zijn van de Website.

11.2 Indien en voor zover op grond van een rechterlijk oordeel en ondanks het bepaalde in art.11.1 het Bedrijf verplicht wordt tot vergoeding van enige (im)materiële (in)directe schade, geldt voor de schadevergoeding een maximum van het totaalbedrag aan kosten dat het Bedrijf in de twaalf maanden voorafgaand aan het ontstaan van de schade aan de Cliënt in rekening heeft gebracht, althans het maximum dat onder de Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van het Bedrijf zal worden uitgekeerd

11.3 Het Bedrijf is niet aansprakelijk jegens de Cliënt voor enige schade die voortkomt uit het handelen van door het bedrijf ingeschakelde derden, waaronder (maar niet beperkt tot) een datalek zoals bedoeld in art. 10.12 van de AVG, waarvoor die derde verantwoordelijk is.

11 | Aansprakelijkheid

De Website gebruikt cookies waarmee wordt gewaarborgd dat de onderdelen van de Website naar behoren functioneren (technische en functionele cookies). De Website maakt daarnaast gebruik van Google Analytics 4 (GA4). GA4 staat op een privacy vriendelijke manier ingesteld, waarbij het laatste octet van het IP-adres gemaskeerd is, ‘gegevens delen’ is uitgezet en er geen gebruik wordt gemaakt van andere Google-diensten in combinatie met Google Analytics cookies. Tevens heeft Het Bedrijf een bewerkersovereenkomst met Google gesloten.

12 | Intellectueel eigendom; beperkt gebruikersrecht ​

12.1 Alle Rechten van Intellectueel Eigendom die betrekking hebben op de Assessments, Producten, de Website en UGROW berusten bij het Bedrijf of derden van wie het Bedrijf een toereikende licentie heeft verkregen;

12.2 Door betaling van de op grond van een Overeenkomst aan het Bedrijf verschuldigde bedragen verkrijgt de Cliënt een in tijd onbeperkt recht om het geleverde Product waarvoor is betaald, te gebruiken en (uitsluitend voor eigen gebruik) te verveelvoudigen. Elk ander gebruik is onderworpen aan de voorafgaande schriftelijke toestemming van het Bedrijf.

13 | Geheimhouding

13.1 Elke Partij (de Ontvanger) zal alle vertrouwelijke informatie die door de andere Partij (de Verstrekker) wordt verstrekt in welke vorm dan ook, als vertrouwelijke informatie behandelen en de vereiste zorgvuldigheid in acht nemen teneinde te voorkomen dat de vertrouwelijke informatie beschikbaar komt voor derden. Voor zover de vertrouwelijkheid van informatie niet reeds moet worden afgeleid uit de gangbare opvatting daaromtrent, zal de Verstrekker op een voor de Ontvanger begrijpelijke wijze aanduiden of bepaalde informatie als vertrouwelijk moet worden beschouwd. Ten aanzien van het Bedrijf als Ontvanger geldt dat zijn werknemers en direct met het Bedrijf verbonden bedrijfsonderdelen en dochterondernemingen niet als ‘een derde’ worden beschouwd.

13.2 Vertrouwelijke informatie zoals in dit artikel bedoeld, omvat niet: (1) informatie die al bekend was aan de Ontvanger voorafgaand aan de verstrekking ervan door de Verstrekker; (2) informatie die op het moment van verstrekken (nog) niet in het publiek domein beschikbaar is; (3) informatie die na het verstrekken alsnog in het publiek domein beschikbaar is gekomen; (4) informatie die de Ontvanger zelfstandig van een derde heeft ontvangen en waaraan door die derde geen verplichting tot geheimhouding is verbonden; (5) informatie die de Ontvanger zelfstandig is ontwikkeld.

13.3 Vertrouwelijke informatie mag door de Ontvanger slechts openbaar worden gemaakt voor zover hij/zij daartoe verplicht is op grond van een wettelijk voorschrift. In dat geval zal de Ontvanger onverwijld de Vertrekker op de hoogte stellen van een dergelijke verplichting en zullen Partijen zo nodig overleggen over de wijze waarop en welk gedeelte van de verstrekte vertrouwelijke informatie met een derde gedeeld zal worden.

13.4 De Ontvanger zal de verkregen vertrouwelijke informatie als zodanig behandelen gedurende een periode van vijf jaar na verstrekking, tenzij op grond van enig wettelijk voorschrift een langere termijn heft te gelden, dan wel dat de Ontvanger op grond van enig wettelijk voorschrift verplicht is om bepaalde vertrouwelijke informatie, zoals Persoonsgegevens, op een eerder moment te vernietigen.

14 | Gegevensbescherming

14.1 Het Bedrijf zal de Persoonsgegevens die betrekking hebben op de Cliënt behandelen conform de vereisten van de AVG en het Privacybeleid van het Bedrijf.

14.2 Het Bedrijf garandeert dat de Cliënt bij het gebruik van de Website, UGROW of bij het aanleveren van Assessment Data niet zal worden gevraagd om enige soort van gegevens te verstrekken die vallen binnen de Bijzondere categorieën van Persoonsgegevens.

14.3 Het Bedrijf voldoet aan alle eisen die de AVG en de Autoriteit Persoonsgegevens stellen aan ondernemingen die Persoonsgegevens verwerken.

14.4 Voor zover bepaalde Assessment Data en Cliëntgegevens moeten worden beschouwd als Persoonsgegevens die worden verwerkt in het kader van de Overeenkomst, worden beide Partijen beschouwd als Verwerkingsverantwoordelijken in de zin van art. 4 van de AVG.

15 | Looptijd overeenkomst

15.1 De tussen de Cliënt en het Bedrijf tot stand gekomen Overeenkomst eindigt van rechtswege 1 (één) jaar nadat het Bedrijf aan de Cliënt heeft bevestigd dat de Overeenkomst tot stand is gekomen, tenzij de Cliënt uitdrukkelijk aan het Bedrijf, via de Website, kenbaar heeft gemaakt de Overeenkomst eerder te willen beëindigen.

15.2 Na beëindiging van de Overeenkomst blijven de verplichtingen van Partijen op grond van de artikelen 10, 11, 12 en 13 in stand.
15.3 Elke Partij is gerechtigd de Overeenkomst onmiddellijk en zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden indien de andere Partij blijvend tekort schiet in de nakoming van haar verplichtingen onder de Overeenkomst. De tekortschietende Partij zal door de andere Partij in gebreke worden gesteld, en een termijn van (in beginsel) 30 dagen worden gegeven om alsnog aan haar verplichtingen te voldoen.

15.4 Na reguliere of voortijdige beëindiging van de Overeenkomst rust op het Bedrijf geen verdere verplichting tot het leveren van enig Product; de Cliënt zal gehouden zijn tot betaling van alle Producten die tot aan het tijdstip van beëindiging zijn geleverd.

16 | Algemene bepalingen

16.1 Indien enige bepaling (of gedeelte daarvan) in deze Algemene Voorwaarden, c.q. in een gesloten Overeenkomst strijdig is of wordt bevonden met toepasselijke wet- en regelgeving, is dat van geen invloed op de geldigheid van de overige bepalingen. Voor zover een aldus ongeldig verklaard deel van een bepaling redelijkerwijs, voor het in het belang van beide Partijen in stand blijven van de Overeenkomst, vervangen dient te worden door een alternatieve regeling, zal dat alternatief naar aard en strekking zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke bepaling blijven.

16.2 Een wijziging als bedoeld in het voorgaande lid zal door het Bedrijf zo spoedig mogelijk aan de Cliënt worden meegedeeld, onder vermelding van de al dan niet terugwerkende kracht op reeds geleverde Producten en nog niet uitgevoerde Opdrachten, en het effect van zodanige wijziging daarop.

16.3 Van deze Algemene Voorwaarden c.q. een gesloten Overeenkomst kan niet worden afgeweken. Uitsluitend het Bedrijf is gerechtigd om, zonder voorafgaande mededeling, de Algemene Voorwaarden te wijzigen.

16.4 Geschillen tussen Partijen die, ondanks redelijke pogingen daartoe, niet op minnelijke wijze beslecht kunnen worden, worden bij uitsluiting voorgelegd aan de bevoegde rechter bij de Rechtbank Overijssel te Zwolle.

Scroll naar boven